Pressupostos participatius
Primera edició dels Pressupostos Participatius
Fases del procés
-
104/04/2022 - 13/05/2022
Fase 1. Informació i presentació del procés participatiu
Aquesta fase s’inicia el 4 d’abril i finalitza el 13 de maig.
Es realitza l’acte de presentació del procés dels Pressupostos Participatius a la Sala de Plens de l’ajuntament .
Es dona a conèixer a la ciutadania la metodologia de treball i els criteris generals del procés.
L’objectiu d’aquesta fase és donar a conèixer el procés i les formes de participació, mitjançant la seva difusió a la ciutadania a través del web municipal, app municipal, whatsapp difusió, plataforma de participació, xarxes,.
Per a la seva consecució s’editen tríptics informatius i una pancarta tipus lona que es trasllada a totes les trobades i queda instal·lada fins a la fase 6 del procés.
-
201/06/2022 - 30/06/2022
Fase 2. Presentació de propostes
Aquesta fase s’inicia l’1 de juny i finalitza el 30 de juny.
Durant aquest període aquelles persones, vinculades a Santa Eugènia de Berga, que ho desitgin poden presentar propostes d’inversió (com a màxim 3) que es duran a terme al municipi. Aquestes s’han d’ajustar a les bases i s’han de presentar a través de la plataforma de participació. Malgrat això, l’Ajuntament prestarà assistència a qui ho sol·liciti als efectes d’enregistrar-se al referit aplicatiu i presentar suggeriments d’inversió.
-
301/07/2022 - 31/08/2022
Fase 3. Valoració de les propostes presentades
Aquesta fase s’estén des de l’1 de juliol fins 30 d’agost.
La Comissió Tècnica es reunirà les vegades que calgui.
En aquestes reunions es procedeix en primer lloc a verificar si les propostes compleixen els requisits establerts a les bases.
En segon lloc es procedeix a la seva classificació atenent a la naturalesa de la petició, d’acord amb el següent, exemple:
· Mobilitat
· Obres en equipaments municipals i vies públiques
· Camins per a vianants
· Parcs infantils
· Enllumenat públic
· Altres que per la seva diversitat no es poden integrar en un dels grups anteriors ni de formar-ne un d’autònom
En el transcurs d’aquesta fase,la Comissió Tècnica atenent la similitud o semblança de contingut de les propostes, decideix proposar la seva agrupació a les persones que les van proposar.
Els membres de la Comissió fan la valoració econòmica de les iniciatives provinents de la ciutadania, a partir de la informació que aquestes contenien.
En aquesta fase la Comissió Tècnica no interactua amb les persones que subscriuen propostes.
-
415/09/2022 - 19/09/2022
Fase 4. Publicació de les propostes acceptades
El 15 de setembre es comunica a les persones que han formulat proposta que aquestes no han estat acceptades, indicant-se la respectiva motivació, d’acord amb el següent:
a) Per no tractar-se d’un projecte d’inversió
b) Per no ser una proposta viable
c) Per no constituir una competència municipal
d) Per afectar a béns que no són titularitat de l’Ajuntament
e) Per requerir la intervenció d’una altra administració
f) Per superar el pressupost previst a les bases reguladores
g) Per tractar-se d’actuacions que l’Ajuntament ha previst fer o està executant
El 19 de setembre es publiquen a la plataforma decidim els projectes que passen a la fase de votació.
-
530/03/2022 - 30/10/2022
Fase 5. Votació de les propostes
Aquesta fase s’inicia el 24 d’octubre i finalitza el dia 30 del mateix mes any.
-
631/10/2022 - 14/11/2022
Fase 6. Recompte, selecció i publicació de les propostes resultants
El 14 de novembre es publica a la plataforma el resultat de les votacions i de les propostes seleccionades.
El projectes que s’executarà serà el que ha obtingut més vots.
-
7? - ?
Fase 7 Inici de les tasques per a l’execució dels Projectes
Any 2023